اسیدپاشی در اصفهان دستاویزی برای رسانه های غربی شده است/از حیثیت فعالان امر به معروف دفاع شود.

جبهه سایبری صفر و یکی ها

/ افسر جنگ سایبری در چهار شنبه 30 مهر 1393 / تعداد بازدید : 237

اسیدپاشی در اصفهان - جبهه سایبری صفر و یکی ها

شایعات گوناگون با موضوع مسئله اسیدپاشی در روزهای اخیر ، در شهر اصفهان ، اغتشاشات ذهنی بسیاری را در میان مردم اصفهانی بخصوص دختران و بانوان جوان اصفهانی بوجود آورده است.

دانشجویانی که از ترس و واهمه این مورد که شاید آنها هم قربانیان بعدی این اسیدپاشی باشند در کلاس های درس حاضر نشدند.

کوچه ها و خیابان های شلوغ همیشگی اصفهان که با گسترش این اخبار خلوت تر به از گذشته بنظر می رسند !

اما گذشته از این موارد ، خبرهایی کذب و تهمت هایی ناروا از شبکه های ماهواره ای ازجمله بی بی سی ، و هم چنین یک خبرگزاری داخلی که با پول بیت المال مدیریت می شود ، به گوش می رسد که گفته اند : «این حادثه زمانی اتفاق افتاد که از چندی پیش تاکنون در شبکه های اجتماعی مطالبی با محتوای اسیدپاشی به زنان بی حجاب در اصفهان منتشر می شود اما مشخص نیست که آیا حادثه شب گذشته ارتباطی با این مطالب داشته است یا خیر؟»

طی دو گزارشی که از شبکه اطلاع رسانی دانا نقل شده است ، این موضوع به طور مفصل توضیح داده است. این گزارشات بدین شرح است ;

ماجرا از این قرار است که دست کم دو نفر از دختران و زنان اصفهانی، بدون دلیل توسط چند موتورسوار مورد حمله و اسیدپاشی قرار گرفته اند. انتشار این خبر و ابهامات مربوط به آن کافی بود تا بلافاصله شایعات مربوط به علت این اسیدپاشی ها قوت بگیرد.


دم خروس اسیدپاشی در اصفهان بیرون زد!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، ماجرای اسید پاشی های اصفهان با غرض ورزی های صورت گرفته توسط برخی افراد و رسانه های خاص، رفته رفته به یک موضوع امنیتی تبدیل می شود. این در حالی است که در گذشته نیز شاهد وقوع چنین حوادثی در کشور بوده ایم و حال معلوم نیست که این جریانات بر اساس چه معیار و ملاکی قصد دارند اتفاقات صورت گرفته را بر گردن جریان حزب الهی جامعه بیندازند.

ماجرا از این قرار است که دست کم دو نفر از دختران و زنان اصفهانی، بدون دلیل توسط چند موتورسوار مورد حمله و اسیدپاشی قرار گرفته اند. انتشار این خبر و ابهامات مربوط به آن کافی بود تا بلافاصله شایعات مربوط به علت این اسیدپاشی ها قوت بگیرد. در این راستا، "بدحجابی" به عنوان دلیل اصلی اسیدپاشی به صورت قربانیان اعلام شد. بلافاصله رسانه های غربی، از جمله بی بی سی فارسی آن را در بوق و کرنا کردند و در گسترش آن کم نگذاشتند.

حال به نظر می رسد پروژه جدید ضد انقلاب برای تخریب چهره جریان حزب الهی جامعه کلید خورده است و این بار در تهمتی ناروا و آشکار، اسیدپاشی های اصفهان را برگردن این جریان می اندازند. این در شرایطی است که چنین رفتارهایی نه تنها با خط مشی، شرع، عرف و قانون حزب الهی ها همخوانی ندارد بلکه تجربه گذشته نشان داده که جریان های مخالف حزب الله، ید طولایی در چنین رفتارهایی دارند.

از حمایت های بی شائبه جریان ضد انقلاب و اپوزوسیون از ترور دانشمندان هسته ای ایران گرفته تا وحشی گری های صورت گرفته در فتنه ۸۸ توسط برخی عوامل داخلی، مجموعه اقداماتی است که می توان به عنوان فعالیت های جریان مقابل حزب الله اشاره کرد.

همچنین در گذشته نیر دشمن نقشه های مختلفی را برای اتهام زنی به جریان حزب اللهی طراحی کرد که از جمله آن می توان به موضوع قتل های زنجیره‌ای و محفلی اشاره کرد که البته با روشن شدن واقعیت تنها رو سیاهی برای ذغال باقی ماند.

نمونه بارز این مسئله نیز ماجرای اکبر گنجی و اقداماتی است که وی در گذشته انجام داده است. در این باره حتی صفار هرندی درباره خصوصیات گذشته اکبر گنجی می گوید: " اکبر گنجی که این روزها ادعا می کند، آن روزها دنبال دخترهایی می‌گشت که چند تار مو از زلف‌شان بیرون زده و به روی آن‌ها اسید می‌پاشید و این‌که به او اکبر پونز می‌گفتند برای این بود که به پیشانی دخترهای جوانی که پوشش متفاوتی داشتند پونز می‌چسباند.

جنگ روانی رسانه های زنجیره ای

طی روزهای اخیر برخی رسانه های داخلی که به رسانه های زنجیره ای نیز معروف هستند برای حمله به حجاب با رسانه های ضد انقلاب همراه شدند. در این باره یک خبرگزاری دولتی که با هزینه بیت المال اداره می شود، طی روزهای گذشته با همکاری رسانه های ضد انقلاب پروژه ای عجیب را در این خصوص را آغاز کرده است.

پنج شنبه هفته گذشته خبری درباره اسیدپاشی به صورت چند زن در اصفهان را منتشر ساخت. در این خبر، به طور ملموسی تلاش شد تا این حرکات وحشیانه به نام نیروهای انقلابی ثبت شود و به مخاطب اینطور القا شود که زنان بدحجاب در اصفهان به طور سازماندهی شده مورد اسیدپاشی متدینین قرار گرفته اند! در بخشی از متن خبر این خبرگزاری آمده است: «این حادثه زمانی اتفاق افتاد که از چندی پیش تاکنون در شبکه های اجتماعی مطالبی با محتوای اسیدپاشی به زنان بی حجاب در اصفهان منتشر می شود اما مشخص نیست که آیا حادثه شب گذشته ارتباطی با این مطالب داشته است یا خیر؟»

این خبرگزاری در گزارشی دیگر تحت عنوان گفتگو با نزدیکان قربانیان این حوادث تلخ، نیز تمام تلاش خود برای القای این موضوع به مخاطب را انجام داده است: «پدر این دختر با بیان اینکه آنها که به دخترم تهمت بی حجابی می‌زنند باید در آخرت پاسخ دهند، می‌افزاید: ندا هیچ گاه نمازش ترک نشده است

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «پیدا کردن یکی از آشنایان سارا در میان افرادی که برای ملاقات پشت در بیمارستان در انتظار هستند، دشوار به نظر می‌رسد(!!!). دختر جوانی که به گفته شایعات یکی از قربانی اسید پاشی در اصفهان به دلیل بدحجابی است!»

در این راستا احمد سالک نماینده مردم اصفهان نیز با بیان اینکه در میان قربانیان اسید پاشی اصفهان یک خانم محجبه چادری وجود داشته است، گفت : این خانم با پوشش کامل در ماشین نشسته بوده است و با توجه به این موضوع به هیچ عنوان نمی توان گفت انگیزه اسیدپاش مبارزه با بد حجابی بوده است .

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: به نظر می رسد که توطئه ای پشت پرده این سوء قصدها قرار دارد که اصلی ترین انگیزه آن از بین بردن احساس امنیت و آرامش در اصفهان می باشد.

سردار آقاخانی، فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: با توجه به همکاری خوب مردم که در این زمینه وجود داشته است و ان شاءالله ادامه هم داشته باشد به مردم قول می دهیم به زودی فرد اسید پاش دستگیر و به مردم معرفی خواهد شد. وی افزود: درخواستی که از مردم خوب و متدین اصفهان داریم آن است که به شایعات توجهی نکنند.

بنابراین گزارش به نظر می رسد دستگاه قضا و مسئولان مربوطه باید هر چه سریعتر با عاملان این حادثه برخورد کرده و مسببان به وجود آمدن این وضعیت را محاکمه کنند تا از یک سو دیگر شاهد چنین رفتارهایی در جامعه نباشیم و از طرفی دیگر دهان ضد انقلاب و اپوزوسیون از دروغ های این چنین بسته شود.

---------------------------------------------------------------------------------------

شبکه اطلاع رسانی دانا طی گزارش دیگری با موضوع اسیدپاشی و مربوط کردن آن به موضوع امر به معروف و نهی از منکر این چنین نقل می کند :

درجریان اسید پاشی های اخیر انگشت اتهام به سوی برخی گروه ها نشانه رفت اما به گفته مدیران باید از حیثیت کسانی که در دفاع از امر به معروف و نهی از منکر زحمت می‌کشند دفاع شود، زیرا برداشت های این چنین کار اشتباهی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز، چهارشنبه گذشته آخرین اسید پاشی در اصفهان صورت گرفت و با وجود اینکه در فضای مجازی آمار مختلفی از تعداد قربانیان اعلام می شود اما نیروی انتظامی اعلام کرد جز مواردی که به طور رسمی اعلام شده و آخرین آن مربوط به هفته گذشته است، هیچ موردی از اسید پاشی در این شهر رخ نداده است.

 *نسبت دادن حادثه اسید پاشی به گروههای مختلف خلاف شرع است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان ضمن محکوم کردن جنایت اسید پاشی در اصفهان تاکید کرد: اسید پاشی به افراد جرم است و مرتکبین به اینگونه جرایم باید در دادگاه صالحه و زیر نظر حاکم شرع محاکمه شوند و جزای کارخود را ببینند.

آیت الله سید ‘یوسف طباطبایی نژاد’ امام جمعه اصفهان اسید پاشی به افراد را تحت هر عنوانی را بشدت محکوم کرد و خواستار بررسی دقیق این مسئله شد.

وی افزود : قطعا هر گناهی چه بی حجابی و چه گناهان دیگر باید مجازات آن در چارچوب قانون باشد .

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در عین حال، همگان را به پرهیز از شتابزدگی و خودداری از قضاوت عجولانه توصیه کرد و گفت: دستگاههای امنیتی استان بصورت جدی پیگیر این حادثه هستند لذا نسبت دادن ارتکاب این جرم به گروههای مختلف بدون اثبات، خلاف شرع است .

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: اینگونه رخدادها برای هیچکس قابل پذیرش نیست و هیچ انسان عاقلی این جرایم را تایید نمی کند.

اسیدپاشی به افراد بی حجاب در اصفهان به عنوان مهمترین موضوع خبری روز در صدر اخبار شبکه های اجتماعی و رسانه ها قرار گرفته و اخبار ضد و نقیضی در این زمینه منتشر می شود.

روز گذشته مصاحبه‌ای از حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان با عنوان “واکنش امام جمعه اصفهان به اسیدپاشی‌های اخیر در این شهر در برخی خبرگزاری ها و سایت های خبری و همچنین برخی از روزنامه های سراسری امروز منتشر شد که به اشتباه سمت وی امام جمعه اصفهان منتشر شده بود. محمد تقی رهبر امام جمعه موقت و آیت الله طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان است   .

لازم به ذکر است در روزهای اخیر رسانه های غربی و برخی سایتهای داخلی و همچنین در شبکه های اجتماعی در اقدامی کاملا مضحک و جاهلانه جنایت اخیر اسید پاشی در اصفهان را با دستور و منتصب به نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان نموده اند و که از این رسانه ها انتظاری بیش از این نیست .

*مقامات قضایی و امنیتی جدی تر وارد عمل شوند

نماینده فریدن در مجلس تأکید کرد: حرکت ددمنشانه افرادی که اقدام به اسیدپاشی در استان اصفهان کرده‌اند، به هیچ عنوان ارتباطی با مباحث مربوط به امر به معروف و نهی از منکر ندارد.

محمد علی اسفنانی نماینده مردم فریدن و چادگان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز پارلمانی با اشاره به موضوع اسیدپاشی‌های اخیر در استان اصفهان اظهار داشت: در جلسه گذشته نماینده دولت به موضوع اسیدپاشی در استان اصفهان پرداخت که بنده درخواست اخطار کردم، اما به آن رسیدگی نشد.

وی افزود: این اسیدپاشی به شدت مورد محکومیت همگان واقع شده و بنده نیز تقاضا دارم مقامات قضایی، امنیتی و نظامی کمی جدی‌تر وارد عمل شده و سریع‌تر به موضوع رسیدگی کنند.

نماینده فریدن خاطرنشان کرد: در جلسه گذشته نماینده دولت وقوع اسیدپاشی در اصفهان را به نوعی مطرح کردند که گویا کسانی که این اقدام را انجام داده‌اند در راستای اقدام عملی امر به معروف و نهی از منکر بوده و این موضوع دستاویزی برای رسانه‌های غربی شده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پایان تصریح کرد: باید از حیثیت کسانی که در دفاع از امر به معروف و نهی از منکر زحمت می‌کشند دفاع شود، زیرا چنین برداشت‌هایی کار اشتباهی است و حرکت ددمنشانه افرادی که اقدام به اسیدپاشی در استان اصفهان کرده‌اند، به هیچ عنوان ارتباطی با مباحث مربوط به امر به معروف و نهی از منکر نیست و این اقدام زشت را هیچ انسان عاقلی انجام نمی‌دهد.

*آمار اسید پاشی افزایش نداشته است

هر روز بر آمار اسید پاشی در اصفهان افزوده می شود ولی امروز و ساعاتی پیش رییس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اخبار منتشره در شبکه های اجتماعی در مورد وقوع اسید پاشی جدید در اصفهان را بشدت تکذیب کرد و گفت: جز مواردی که به طور رسمی اعلام شده و آخرین آن مربوط به هفته گذشته است، هیچ موردی از اسید پاشی در این شهر رخ نداده است.

سرهنگ ‘غلامرضا شهریاری’ از مردم خواست که به شایعات در این باره توجه نکنند و مطمئن باشند که نیروهای انتظامی با تمام توان برای تامین امنیت مردم و دستگیری عامل اسید پاشی تلاش می کنند.

بگفته مسوولان انتظامی و بیمارستانی استان اصفهان در مهر ماه جاری چهار مصدوم ناشی از اسید پاشی به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که دو مورد جزئی بوده است.

یکی از موارد مربوط به نزاع دو زن افغانستانی است و در یک مورد دیگر نیز که آسیب جزئی بوده ظاهرا علت مشخصی وجود داشته و طرح شکایت شده است.

بگفته مسوولان انتظامی آنچه می توان از آن به عنوان اسید پاشی نام برد دو مورد است که یکی در روز نهم مهر در محدوده خیابان بزرگمهر و دیگری در ۲۳ مهر در خیابان مهرداد اصفهان رخ داده است.

قربانیان این جنایت نابخشودنی که بشدت از ناحیه صورت آسیب دیده اند یکی در اصفهان و دیگری در تهران بستری هستند.

انتهای پیام/


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما


جنگــ امروز جنگــ صفر و یکی هاستــ !
  • ناحیه کاربری


    • عضو شوید


      نام کاربری
      رمز عبور

      :: فراموشی رمز عبور؟

      عضویت سریع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
  • عضویت در خبرنامه

    • براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود...



  • آمار بازدید

    • آمار مطالب

      :: کل مطالب : 47
      :: کل نظرات : 9

      آمار کاربران

      :: افراد آنلاین : 1
      :: تعداد اعضا : 25

      کاربران آنلاین


      آمار بازدید

      :: بازدید امروز : 196
      :: باردید دیروز : 2
      :: بازدید هفته : 199
      :: بازدید ماه : 707
      :: بازدید سال : 1441
      :: بازدید کلی : 45154
بچه های قلم پایگاه شهید آوینی کلیپ روشنگری حزب الله سایبری شاهین نا پیروان ولایت عمارنامه

:: کلیپ برتر

---------------------------------------

×
کلیپ برتر

:: حمایت از ما

جبهه سایبری صفر و یکی ها

-------------------------------------
جبهه سایبری صفر و یکی ها

×
حمایت از ما

:: تبلیغات

جبهه سایبری صفر و یکی ها

×
تبلیغات